Lär dig stå på händer

5e maj , 2017 i Träning
Hector

 

Börja med att värma upp handlederna och händerna. Stå tex på alla fyra och tryck dig uppåt med fingrarna och håll emot på vägen ner. Upprepa.

Du kan med fördel stretcha axlarna lite för att lättare hitta rätt position när du står på händerna. Man vill ha händer, armbågar, axlar, höfter och tår i samma linje.

Uppvärmning-hanståendeUppvärmning-hanstående

Väck även bålen till liv innan du sätter igång, mage och rygg ska vara så stabilt som möjligt när du är upp och ner. Det är lättare att balansera en pinne än en kokt spagetti.

Bålträning

Det kan vara svårt i början att hålla balansen så ta en kompis eller någon annan du litar på och be om hjälp att hålla i dina ben. Eller så tar du en vägg och ställer dig mot. Jag rekommenderar att stå med magen mot väggen, jag upplever att det är lättare för de flesta att hitta rätt position med magen mot väggen. 

Stå-på-händerStå-på-händerStå-på-händerStå-på-händerStå-på-händerStå-på-händer

Sen är det bara och stå, stå och stå. Sikta på att stå mot en väg i 1 minut till att börja med. Där efter kan du börja kliva ut en bit från väggen och försöja balansera på egen hand. En vacker dag kan du stå utan stöd från en vägg eller träningskompis!

LYCKA TILL, HÄLSNINGAR PT HANNA!

 

← Tillbaka till bloggen